Interesting Sites

Pages

Sunday, February 22, 2015

Morinzhi - Jus Mengkudu



Morinzhi DXN merupakan minuman botanikal yang diformulasi khas daripada Morinda citrifolia atau buah noni dan diperkaya dengan jus roselle. Morinzhi tidak mengandungi sebarang bahan pengawet, bahan pewarna dan perisa.

Menurut kajian, buah noni adalah kaya dengan nutrien seperti vitamin dan mineral untuk membantu memulihkan sel yang rosak, mengawalatur fungsi sel dan memperbaiki sistem badan. Manakala roselle adalah kaya dengan vitamin C. Vitamin dan mineral diperlukan untuk memelihara sistem keimunan yang kuat dan mencegah badan kita daripada dijangkiti pelbagai penyakit.

Selain itu, buah noni dan roselle juga mengandungi anti-oksida untuk melawan radikal bebas. Radikal bebas yang berlebihan di dalam badan kita akan menyebabkan badan kita menjadi lemah, senang dijangkiti penyakit dan mempercepatkan proses penuaan.




Cara penyediaan:

-  Untuk setiap hidangan, tambahkan 2 sudu besar (30ml) ke dalam 200ml air suam atau air sejuk.
- Kacau dengan sebati dan minum serta-merta sehingga habis bagi mengekalkan khasiat.
- Adalah digalakkan menggunakan  air yang ditapis untuk mendapat kesan yang lebih baik.


Waktu pengambilan :

- Minum segelas air kosong sebelum minum Morinzhi supaya nurtien senang diserap.
- Minum dua kali sehari, iaitu 30 minit sebelum makan sarapan pagi dan malam.
- Minum sebelum makan untuk mendapatkan kesan yang baik bagi menyerap nutrien yang terkandung pada Morinzhi.


Cara hidangan :

- Morinzhi boleh ditambah dengan sebarang jus buah-buahan atau jus sayur-sayuran.


Morinzhi 1 botol 285 ml
RM47.00
16.0 Nilai Mata




Morinzhi (Carton, 6 botol X 285 ml ) 
RM273.80
96.0 Nilai Mata








For me I like to drink like this. he he
This juice is very good and health for our health.

Boleh minum sebotol Morinzhi sehari tiada istilah over doses hehe sebab jus ni 100 peratus ditapai.
Setahu saya rasa buah mengkudu ni tidak sedap jika diambil dari buahnya dan masak  so syarikat DXN telah menambahkan roselle  ke dalam jus mengkudu supaya rasanya sedap. Memang sedap hi hi sebab tu saya boleh minum terus dari botol. Bagi kali pertama ambil tu memang rasa tidak sedap bila dah amalkan rasa menjadi sedap.




Cara kedua pengambilan untuk mengekalkan kesihatan , tuang dalam 2 sudu besar 2 kali sehari. Ambil semasa perut kosong itu cara yang terbaik. Tahan dalam 6-7 hari untuk sebotol. Jadi kalau beli 6 botol lagi murah.




MENGKUDU (Morinda Citrifolia)

Buah Mengkudu atau nama saintifiknya ialah Morinda Citrifolia telah digunakan oleh penduduk Polinesia dan kepulauan Carrabien dalam mengubati pelbagai penyakit dan untuk menyihatkan badan. Di Malaysia, penggunaan mengkudu agak terbatas dan dipandang remeh. Kajian secara saintifik lebih 40 tahun telah dijalankan oleh Dr. R.M Heineike.

Buah mengkudu telah dijadikan dalam bentuk jus untuk memudahkan penggunaannya dan juga untuk menghilangkan rasa busuk. Spesis mengkudu adalah antara spesimen yang banyak tersebar. Antara faktornya ialah sifat daya tahan biji benihnya yang berupaya terapung untuk tempoh masa yang lama. Pepohon mengkudu boleh mencapai ketinggian sehingga 35 kaki atau 10 meter tinggi dengan bebunga putih. Dengan sifatnya yang istimewa, iaitu berbunga sepanjang tahun, dapat menghasilkan buah yang silih berganti. Amalan Tradisi Semenjak dahulu lagi, khasiat mengkudu telah diketahui oleh masyarakat tempatan. Malangnya, kegunaannya terhad kepada ulam dan kerabu walaupun sesetengahnya mengambil bahagian daunnya untuk kegunaan selepas bersalin, atau lebih tepat lagi sebagai awet muda.



------------------------------


Jom beli dengan harga murah .

Pakej Keahlian Diskaun


Barang yang anda akan dapat dengan harga  RM261.00 ;


6 botol Morinzhi (285ml setiap 1 botol)
1 botol Reishi Gano 30 kapsul
1 botol Ganocelium 30 kapsul
1 Buku katalog DXN
108.5(layak dapat bonus dari syarikat)





Email : jaclynk84@gmail.com
WhatsApp : 013-525 1212



No comments:

Post a Comment